Том 2 № 06 (2025): International Journal of Science and Technology
Articles

IJTIMOIY-INTELLEKTUAL FAOLLIKNING TAʻLIM JARAYONIDAGI OʻRNI VA AHAMIYATI

Опубликован 2025-05-01

Ключевые слова

  • motivatsiya, didaktika, ijtimoiy-intellektual faollik, ta’lim jarayoni, talabalar, ta’lim samaradorligi.

Как цитировать

IJTIMOIY-INTELLEKTUAL FAOLLIKNING TAʻLIM JARAYONIDAGI OʻRNI VA AHAMIYATI . (2025). INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY, 2(06), 94-95. https://doi.org/10.70728/tech.v2.i06.034

Аннотация

Ushbu maqolada zamonaviy ta’lim jarayonida talabalarning ijtimoiy-intellektual faolligini oshirishda motivatsiyaning didaktik ahamiyati yoritilgan. Ta’lim oluvchilarning bilimga bo‘lgan ichki ehtiyoji, o‘zini o‘zi rivojlantirishga intilishi va ijtimoiy faoliyatda ishtirok etishga bo‘lgan qiziqishini rag‘batlantirish orqali ularning o‘quv jarayonidagi faolligi ortadi. Maqolada motivatsiya turlarining (ichki va tashqi), ularning ta’lim samaradorligiga ta’siri, shuningdek, didaktik vositalar va innovatsion texnologiyalar orqali motivatsiyani kuchaytirish mexanizmlari tahlil qilinadi. Tadqiqotda ijtimoiy-intellektual faollikni oshirishda motivatsion strategiyalar, o‘qituvchi va talabalar o‘rtasidagi interaktiv munosabatlarning o‘rni hamda o‘quv muhiti omillari o‘rganildi. Amaliy tavsiyalar sifatida talabalarni o‘quv faoliyatiga jalb etish, ijodkorlik va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishga qaratilgan metodik yondashuvlar taklif qilinadi. Mazkur maqola pedagogik nazariya va amaliyotda motivatsiyaning dolzarb mavzu ekanligini asoslab beradi.

Библиографические ссылки

  1. Detsi E.L., Rayan R.M. Motivatsiya va shaxs rivojlanishi nazariyasi: o‘z-o‘zini aniqlash yondashuvi. – Toshkent: Pedagogika nashriyoti, 2019. – 45 b.
  2. Slastyonin V.A., Isaev I.F., Shiyanov E.N. Pedagogika: O‘qituvchilar uchun qo‘llanma. – Moskva: Akademiya, 2016. – 112 b.
  3. Markova A.K. O‘quv faoliyatini motivatsion boshqarish asoslari. – Moskva: Znanie, 2018. – 58 b.
  4. Azizxo‘jaeva N.N. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat. – Toshkent: Fan, 2020. – 94 b.
  5. Aytjanov A.M. Zamonaviy o‘quv jarayonida loyihaviy yondashuv va ijtimoiy faollikni oshirish metodikasi. – Olmaota: Bilim, 2021. – 67 b.
  6. Abdirasulova G.R. Motivatsion muhit yaratish orqali talabalarni ijtimoiy-intellektual rivojlantirish. – Bishkek: Ilm, 2022. – 101 b.