Jild 2 Nomeri 06 (2025): International Journal of Science and Technology
Articles

IDENTIFIKATSIYA JARAYONI ILMIY TADQIQOT USLUBI SIFATIDA

Nashr qilingan 2025-05-01

Kalit so‘zlar

  • identifikatsiya, ijtimoiy-psixologik jarayon, shaxs rivojlanishi, ijtimoiy muhit, madaniy adaptatsiya, taqlid, ijtimoiy rollar, psixologik barqarorlik, moslashuv, shaxsiy identifikatsiya.

How to Cite

IDENTIFIKATSIYA JARAYONI ILMIY TADQIQOT USLUBI SIFATIDA. (2025). INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY, 2(06), 24-27. https://doi.org/10.70728/tech.v2.i06.009

Abstrak

Ushbu maqolada identifikatsiya jarayoni va uning shaxs rivojlanishidagi o‘rni ijtimoiy-psixologik jarayonlari tahlil qilinadi. Identifikatsiya insonning o‘zini jamiyat va guruhlar tarkibida anglash jarayoni sifatida talqin qilinib, uning psixologik barqarorlik va ijtimoiy integratsiyaga ta’siri yoritiladi. Tadqiqotda L.S. Vigotskiy, Z. Freyd va E. Erikson kabi olimlarning identifikatsiya nazariyalari o‘rganilib, shaxsning rivojlanishida ijtimoiy muhitning ahamiyati ta’kidlanadi. Maqolada shaxsning butun hayoti davomida identifikatsiya jarayonlari turli ijtimoiy omillar va guruhlar ta’sirida o‘zgarib borishi, shuningdek, ushbu jarayonning psixologik va madaniy jihatlari muhokama qilinadi. Identifikatsiyaning shaxsiy va ijtimoiy moslashuvga ta’siri, uning rivojlanish dinamikasi va zamonaviy jamiyatda duch keladigan muammolar tahlil qilinadi.

References

  1. Белановская О.В. Диагностика становления “Я” как формы развития замещающих действий в раннем возрасте // Актуальные проблемы деятельности практических психологов (в свете идей Л.С.Выготского): Материалы междунар. науч.-практ. конф., Минск, 14 — 15 дек. 1999 г.: В 2 ч. — Мн.: БГПУ им.М.Танка, 1999. — Ч.1. — С.100 —104.
  2. Выготский Л.С. История развития высших психических функций // Собр. соч.: В 6 т. — М.: Педагогика, 1983. —Т.3. — С. 144.
  3. Выготский Л.С. Проблема возраста // Собр. соч.: В 6-ти т. — М.: Педагогика, 1984. — Т.4. — С..
  4. Гиппенрейтер Ю.Б. Введение в общую психологию. — М.: ЧеРо, 1997. — С. 297 — 313.
  5. Карандашев Ю.Н. Как дети понимают взрослых? — Мн.: БГУ, 1981. — 208 с.
  6. Карандашев Ю.Н. Развитие мышления у дошкольников // Детская психология / Под ред. Я.Л.Коломинского, Е.А.Панько. — Мн.: Университетское, 1988. — С. 221 —
  7. 243.
  8. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. — М.:Политическая литература, 1975. — С. 177.
  9. Малейчук Г.И. Модель становления идентификации // Псiхалогiя. — 1998. — № 2(11). — С. 3 — 19.
  10. Мухина В.С. Возрастная психология. — М.: Издательский центр “Академия”, 1997. — С. 83 — 94.
  11. Мухина В.С. Проблемы генезиса личности. — М.: МГПИ им. В.И.Ленина, 1975. — С. 73 — 96.
  12. Обухова Л.Ф. Формы и функции подражания в детстве // Л.Ф. Обухова. Детская (возрастная) психология. — М.: Российское педагогическое агентство, 1996. — С. 330 —340.
  13. Сенько Т.В. Психология взаимодействия: Часть вторая: Диагностика и коррекция личностного поведения: Учебное пособие. — Мн.: Карандашев, 1998. — 272 с. —(Библиотека практического психолога).
  14. Сенько Т.В. Психология взаимодействия: Часть третья: Личность в семейном социуме: Учебное пособие. — Мн.: Карандашев, 2000. — 288 с. — (Библиотека практического психолога).
  15. Попова Л.В. Становление и развитие проблемы идентификации как механизма онтогенеза личности в возрастной психологии: Автореф. канд. психол наук. — М., 1986. — 16 с.
  16. Тайсон Р., Тайсон Ф. Психоаналитические теории развития: Пер. с англ. — Екатеринбург: Деловая книга, 1998. — С.83 — 171.
  17. Фрейд З. Психоанализ детских неврозов // З.Фрейд. Психология бессознательного. — М.: Просвещение, 1989. — С. 39 — 199.
  18. Шашок В.Н. Генезис личностных новообразований в переходный период от младшего школьного возраста к подростковому: Автореф... канд. психол. наук. — Мн., 1999. — 21с.
  19. Rogers C.Client-Centred Therapy. — Boston, 1965. — 560 p.
  20. Self and identity: perspectives across the lifespan / Ed. by T. Honess, K. Yardley. — London and New York, 1987. — 375р.